من آنِ تــــوام مرا به من باز مده

بزرگترین مشکل جامعه ما نه اقتصاده نه فرهنگه نه هیچ کوفت دیگه. مشکل جهل فراگیر و مقاومت عجیب دربرابر حق و حقیقته.

کی بهتون گفته ما برگشتیم به اسفند کرونایی؟ نه اشتباه گفتن... اوضاع توی اسفند هم به این اندازه بد نبود. ما بیمارستانهامون داشت پر میشد و مریضای قبلی مرخص نشده کرور کرور توی اورژانس و پارکینگ بیمارستان توی صف بستری نبودن. هنوز کادر درمانمون جون داشتن و از پا در نیومده بودن. میدونستید بالاترین آمار مرگ و میر کادر درمان در دنیا برای ایرانه؟ مردم ترسیده بودن توی اسفند خیابونا خلوت بود. مردم گوش میکردن ببینن باید چیکار کنن که مبتلا نشن. مهمونیا و عروسیا و تالارا کنسل و تعطیل بود بازارا خلوت شده بود. مسافرتا هم عقب افتاده بود. اما حالا چی؟! 

حالا هیچی! هیچی رعایت نمیشه حتی یه دونه ماسکم یا نمیزنن یا روی چونه میزنن و بینی بیرونه یا دائم برمیدارن. بازارا شلوغ مسافرتا به راه، عروسی و عزا برپا و قبرستونا پر تر از همیشه. الان دیگه کسی پیدا نمیشه توی فامیل کرونایی نداشته باشه. هیچ استان سفیدی نداریم. بازارا مثل دم عیده انگار مردم موندن بدون لباس! 

به هرکی میشناسید بگید تا کار ضروری پیش نیومد بیرون نره. رفت ماسک بزنه فاصله بگیره از ادما... 

الان وقت خسته شدن نیست.....

یک ماه دیگه پیک کرونا و آنفولانزا دیگه کادر درمانی باقی نمیذاره که کسی خدمت کنه. همین حالا بعد از مرگ و میر بالاشون خیلیا که موندن تستشون مثبت شده و توی قرنطینه‌ هستن بقیه هم دیگه جونی ندارن. 

قرار بود کرونا رو شکست بدیم نه کادر درمان رو...

  • ۹۹/۰۴/۲۲
  • آفتابگردون

نظرات  (۹)

  • مشتاقٌ الیه
  • جمله آخرتون که قرار بود کرونا رو شکست بدیم نه کادر درمان، تنم رو لرزاند...

    پاسخ:
    توی کانالای خبری پزشکان، روز نیست خبر مرگ نشنوم، از پروفسورهای این مملکت، از جوونای نخبه با مدارج بالا.
    چه کسی قراره جای اینا رو و چه زمانی و چطور پرکنه؟ برای اینکه یه دانش آموز فوق تخصص و پرفسور بشه چقدر کشور هزینه کرده چقدر خودش عمر و انرژی گذاشته و حالا باید اینقدر مفت اینقدر غریب و مظلوم از دست برن.... قرار بود جون نجات بدن قرار بود خدمت کنن قرار نبود قربانی بی احتیاطی مردم بشن.
  • 🔹🔹نیلگون 🔹🔹
  • سلام عزیزم

    متوجه کلیت پستت و اوضاع وحشتناک این روزا هستم اما مشکل کشور مااا اینه که بی صاحاااااابه مشکل نداشتن مسووولِ دلسوووووزه مشکل اقتصاد داااااغونه مشکل اینه مردم بمونند تو خونه با این تورم با این اقتصاد داغون با دلار بیست و سه تومنی و سکه ی یازده تومنی و گوشت و مرغ کیلویی خدا تومن و گرونی سرسام اور از گرسنگی میمیررررررن 

    الان خدا خیر بده کرونا رو !!!! که باعث شده مرزا بسته باشه وگرنه کشورهاى همسایه با این وضع أرز و کاغذ پاره ی بی ارزش ما حمله میکردن برای خرید مواد غذایی و قحطی پیش میومد !

     

    این مردم رو کی باید هدایت و کنترل کنه ؟ کدوم اهرم؟کدوم حکومت؟ کی باید قرنطینه کنه و کی باید خرج شکم کاسب وکارمند و کارگر رو بده؟کی باید پاسخگو باشه هان؟؟؟؟

    به مررررردم مااااا تو این مدتتتت کمک نشششششد بیمه بیکاری داده نشده به مردم ما کمک نقدی بصورت وام یک میلیونی !!! با سود پرداخت شده در حالیکه طلا شده گرمی یک میلیون تومن و دلار بیست و سه هزار تومن از کدوم اقتصاد داری حرف میزنی از کدوم مسؤول از کدوم دلسوز از کدوم ناجی از کدوم اطلاع رسانی حرف میزنی افتابگردون این یه اتفاق برنامه ریزی شده ست میخوان که این مردم بمیرن تا خودشون بمونند و به دزدی ها ودروغها و کثافت کاری هاشون ادامه بدن ما هم هیییییچ کاری از دستمون برنمیادجز نگرانی واسترس و تپش قلب و نگاه کردن به اینده ی نامعلوم ... این ماسک الکی این جونی که کف دسته این نگرانی و استرس و این روزای جوونی که به تباه ترین صورت ممکن داره از کف میره...ای داد...

     

     

    پاسخ:
    من خودم از منتقدای دولت هستم و از این اوضاع آشفته‌ی بازار و اقتصاد و معیشت مردم اونقدر ناراحت و خشمگینم که تمام کسایی که منو از دور و نزدیک میشناسن به خوبی اینو میدونن.
    هیچ دفاعی براشون وجود نداره توی این شرایط برای وضع اقتصاد مثل سالهای قبل کوتاهی کردن و با وجود کرونا اوضاع هم سخت تر شده. من از این موضوع خون دل میخورم و شب و روزی نیست که فکر نکنم از من چه کاری ساخته‌ست؟
    اما... اما بحث من الان اصلا مسئولین نیستن. توی بحث کرونا خط مقدم مبارزه باید دولت میبود باید اقدامات موثر و آگاهی بخشی دقیق می بود باید مردم کاملا توجیه میشدن که از اسفند تا حالا ماسک بزنن و بیماری کاملا کنترل بشه اما متاسفانه آگاهی بخشی ضعیف و خیلی جاها غلط بود.
    تمرکز دولت روی مدیرت حرکت رفت و خط مقدم شد کادر درمان. من به عنوان یه آدم آگاه توی پستم نه از بستن مشاغل حرف زدم و نه از تعطیلی کسب و کار. ضروریات خرید به جای خودش و غیر ضروریات باید به صورت جدیدی باشه. بله ماسک حتما باید باشه. من از این دفاع میکنم و هرکسی هم ادعا داره ماسک اثر نداره بیاد دلایلشو بیاره بحث میکنیم اما نه جرو بحث! علمی بحث میکنیم.
    اینکه دولت کارشو انجام نمیده دلیل بیشعوری هموطنای من میشه که پامیشن میرن سفر؟ که عروسی میگیرن و قبرستون رو پر میکنن؟ میرن دور دور تو خیابونا!
    یک عمر جوونی گذاشتیم درس خوندیم که آدمای بیماری زمینه‌ای رو چطور زنده نگه داریم که هر کدوم ستون هر خونه هستن و حالا باید ببینیم واسه بی احتیاطی جوونترها اونا دارن میمیرن؟ 
    نه نه... اصلا قابل قبول نیست. نیاز به خرید هست؟ اینترنت وجود داره میشه همه چیو سفارش داد. خود من این چند ماه انواع خریدامو اینترنتی انجام دادم. چیزی لازم بوده یک نفر مسئول شده رفته بیرون خریده. کم کاریای دولت نمیتونه کوتاهیا و ندونم کاریای مردم رو توجیه کنه. من اگه وظیفه خودمو انجام ندم و به دادگاه بگم چون دولت حقوق منو نداد قابل قبوله از نظرشون و حتی از نظر شما؟ گمون نکنم...
    هرکسی بااااید وظیفه خودشو انجام بده. و توی بحث کرونا وظیفه مردم به اندازه دولت مهمه. مردم ما متاسفانه اصلا متوجه اهمیت موضوع نیستن.
  • 🔹🔹نیلگون 🔹🔹
  • اندازه یه طومان برات نوشتم ولی پاک شد!

    همینقدر بگم که باهات موافقم و متوجه فشار زیاد روی کادر درمان هستم و متوجه صحبتات هستم مخالف مراسمات ملتم مخالف تالار و عروسی ام موافق ماسکم!اگه میگم ماسک الکی دلیلش اینه که وقتی ماسک دارم و بوی سیگار یا اسپند رو حس میکنم، امنیت خاطرم از دست میره !!! حس میکنم به قدر کافی ایمن نیست !!!

     

    میدونی افتابگردون من مشکلم با تعطیلی مشاغل نیست.یعنی هست.دو ماه تمام تو بدترین زمان ممکن غافلگیر شدیم با کلی چک،بدهکاری،قسط و سررسید پرداخت وام.با مغازه هایی که تعطیل بودن و درامدی که نبود و کرایه هایی که باید پرداخت میشد و شارژها و خرج خونه و شکمی که باید سیر میشد و انتظاری که به سرِ نمی اومد!افتابگردون شاید تو درکی از اوضاع بازار نداشته باشى چون توی این کار نیستی ولی من به عنوان یه بازاری بهت میگم فروش انلاین در مقابل فروش حضوری هیچه! هیچ !

    اونم برای ایییین همه صنف و کسبه .البته ما گفتیم اون تعطیلی فدای سر هممون.همه سلامت باشن فقط.اون روزای اسفند و فروردین گذشت بلاخره یه جوری.خدا کمکمون کرد .اما دولت چی؟چیکار کردن برامون؟

    چیکار کردن؟ هیچی.هیچی؟؟ نه ! قیمت أرز و طلا رو دو برابر کردن و همه چی الان از هم پاشیده.این دیوونه کننده ست...

    میخوام بگم میدونم این بیماری فاجعه ست.اما کرونای اقتصادی هم فاجعه ست.اوضاع خیلی وحشتناکه خیلی ...

    پاسخ:
    چه بد که پاک شد واقعا متاسفم :(
    درسته من به احتمال زیاد متوجه فشاری که روی بازاریا هست و کسایی که از کرونا آسیب مالی دیدن به صورت کامل نمیشم. حتما فشار بدیه و دولت هم که وظیفه‌ش رو انجام نمیده.
    اما زیادم بی‌خبر نیستم. بازاریا رو نه اما هرروز تعداد زیادی کارگر و نیروی کار پایین دست ویزیت میکنم که سلامت جسمی‌شون رو تایید کنم اما سلامت روحیشون به فشار حقوق‌های پرداخت نشده، تعدیل نیرو، ساعات کاری فشرده و حقوق کم متلاشی شده. من ممکنه همه‌ی درد رو کامل حس نکنم ولی باهاش بیگانه هم نیستم.
    قیمت دلاور و سکه و طلا به همه آسیب زده بیشتر از همه به بازار... من جوون نوعی هم احتمالا ازدواج و زندگی با آرامش رو حالا حالاها نخواهم دید!
    باید مطالبع کنیم باید بخوایم باید پیگیر باشیم اینا دردایی نیست که بشه سکوت کرد راجع بهشون.
    همین کادر درمان فکر میکنی بابت شیفتای کرونا چقدر گرفتن؟ آدم خجالت میکشه بگه شایدم بعضیا فکر کنن دروغه اما یه کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی با کلی ادا از دولت گرفتن. حقوقای خیلیاشون بیشتر از یک ساله پرداخت نشده... خیلیاشون کرونا گرفتن و مردن. بعضیا گرفتن و به بچه‌هاشون منتقل کردن یا پدر و مادرشون مردن.... اینا که میگم نه که فکر کنی حالا ۱۰ تا بیست تا صد تا نهههه اونقدر زیاده که من نگرانم بعد از این جریان کرونا عمه من با بیماری قلبی و عموم با دیابت و فلانی و فلانی فلانی رو دیگه کی قراره ویزیت بکنه؟
    بحث خستگی نیست... اونم مهمه اما الان دیگه حرف خستگی نیست حرف مرگ و زندگیه. حرف اینکه چراغ چند تا خونه خاموش میشه با بی احتیاطی‌ها. چند تا پدر چند تا مادر میمیرن؟ چند تا پزشک تا آخر عمر از مرگ عزیز درجه اولشون به خاطر انتقال کرونا سرپا نمیشن؟ چقدر قراره کشته بدیم؟
    بحث مرگ و زندگیه وگرنه ضرر مالی رو همه کم و بیش گرفتار شدن و قشر فقیر بسیار بیشتر... اونو شاید بشه بعدها جبران کرد و حتما باید از حلقوم دولت بیرون کشید.
    ولی مرگ بازگشت نداره... 
  • 🔹🔹نیلگون 🔹🔹
  • پس قرنطینه کنند 

    قرنطینه کنند کشورو.شماها بخواین.وزارت بهداشت فشار بیاره.اقتصاد و بازار که رسما نابود شده.با مال و زحمات چندین ساله مون که بازی شده .همه چی از هم پاشیده.حداقل قرنطینه کنند تا از این اوضاع جونِ سالم به در ببریم ...

    پاسخ:
    چیزی دست ما نیست
    اگه بود که از اول اسفند پزشکای رده بالای نظام پزشکی که دستشون میرسه گفته بودن باید از اول تا آخر اسفند قرنطینه اعمال بشه و برای عید هم سفر ممنوع بشه که یکی دوماهه کل بیماری جمع بشه وگرنه خطر اونقدر هست که کرونا تا بهار حتی تابستون برسه. متاسفانه کسی براش مهم نبود جامعه پزشکی چی داره میگه. به جاش اومدن توی تلویزیون مسخرمون کردن که قرنطینه مال قزون وسطاست!!! خود چین و ایتالیا و استرالیا توی کنترل پیک با قرنطینه موفق شدن. نه قرنطینه کردن نه مسافرت عید محدود شد نه حتی به مردم گفتن ماسک بزنید! ماسک هم که برنامه پشت برنامه گذاشتن و گفتن اثر نداره.
    و رسیدیم به این وضع. الانم همینه. پزشکا فقط سپر دفاعی هستن! توی تصمیم گیری‌ها اگه افراد مربوط به اون حیطه موثر بودن که الان اوضاع این نمیشد. الانم واقعا دستمون به جایی نمیرسه. اینه که هرکسی به اطرافیان و مریضا  و فامیلا و هرکی دستش برسه اطلاع میده. الان که توی تموم استانها اپیدمی شده قرنطینه معنی نداره.
    فرصت رو از دست دادیم اقتصاد رو هم، آگاهی و اعتماد مردم رو هم...

    واقعا دیگه نمیدونم چی بگم ...

    ما که خودمون از همون 2 اسفند قرنطینه بودیم تا الان 

    من دوستای صمیمیمو که از خواهر برام عزیزترن رو از اسفنده ندیدم و فقط تلفنی صحبت میکنیم چون نگران جونشونم 

    نمیدونم چرا برای مردممون انقدر بی اهمیت شده همه چیز ... واقعا نمیدونم ...

    پاسخ:
    آفرین به شما :)
    متاسفانه مردم همش سفرن
    من نمیدونم باید باهاشون چیکار کرد
    میگی ماسک بزن میگن من که نمیگیرم! میگی مهمونی نرو میگن حوصلم سر رفته  و... :(

    یه احمقی میگفت من با ماسک میرم مسافرت و عروسی و مهمونی انگار کرونا ماسک ببینه میگه وی وی من ترسیدم 😂😐

    قدر جونشونو نمیدونن الکی کادر درمان رو می کشن 😐😐

    پاسخ:
    جون خودشونم به خطر میندازن واقعا خب فکرشون اشتباهه نمیدونم باید چیکار کرد.
    مراسما هنوز توی خیلی شهرا هست. تالارا رو بستن ولی تو خونه مراسمه :/

    اره بابا دیوونه شدیم دیگه 

    بعضی اوقات میگم بدرک بزار بگیرن درد بکشن وقتی نمی فهمن اما بیچاره کادر درمان چه گناهی کرده باید جور اینا رو بکشه :///

    پاسخ:
    آره بخدا میبینی چه جریانیه؟ :(
    همسر همکارم پزشک بود مرد... الان دختر جوون مونده با دو تا بچه.
    همسر دوستم جراحه و توی قرنطینه‌ست و دوستم با بچه هاش رفته خونه مامانش الان دوهفته‌ست زندگی ندارن.
    دوتا دوستام باردارن پرستارن توی بیمارستان...
    دوتا دیگه دوستام پزشکن قرار بود اسفند عروسی کنن کارتاشونم‌پخش کرده بودن اما الان چند ماهه همو نمیبینن. سرتو درد نیارم امیدوارم مردم سرعقل بیان و به خاطر خودشون یکم رعایت کنن و مهمونی نرن.

    کاش رعایت کنن واقعا ادم میمونه چی بگه :///

    ما خودمون تو خانواده امونم داریم یه همچین کیس هایی :((

    پاسخ:
    :(
  • عـلیـرضـ ـا
  • من دلم برای کادر درمان بیشتر میسوزه. چرا اون عزیزان باید جور ندانم‌کاری بعضی از ماها رو بکشن؟

    متاسفانه، نهادهای رسمی و مسئولین و صدا و سیما هم به اندازه‌ی کافی رعایت نمیکنند. برنامه‌های تلویزیونی پرجمعیّت هم که تا دلتون بخواد هنوز پخش میشه!

    پاسخ:
    تلویزیون تا وقتی خود رهبر نگفت ماسک بزنید هیشکی نمیزد!
    یعنی همه چیو رهبر باید بیاد تذکر بده ببین به کجا رسیدیم...
    برنامه‌های شلوغم که کلا نظری ندارم خدا هدایتشون کنه. الان یه سری برنامه ها ماسک میزنن ولی رو چونه‌ست! من نمیدونم کی گفته چونه بند همون ماسک خودم برم بکشمش :/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی