من آنِ تــــوام مرا به من باز مده

یکی از آیات مهم قرآن توصیه خدا به پیامبره که وقتی خبری بهتون رسید راجع به صحت اون حتما تحقیق کنید. چقدر این آیه مشکل امروز ماست که فضای مجازی شده جای فوروارد بدون فکر یا تحقیق. حالام که هشتک میلیونی مایه آبروریزی!

دوستانم عزیزانم، وقتی یه خبر بهتون میرسه خواهش میکنم قبل از اینکه خیلی بابتش ناراحت یا خوشحال بشید ببینید چقدر راسته و چقدر همه‌ی واقعیته. توی جریان این سه نفری که میخوان اعدام بشن چند نکته مهم هست. اول اینکه چه کسی و با چه پیشینه‌ای داره میگه اینها صرفا جوانهای بیگناه معترض به وضع معیشت بودن؟ تاریخ همیشه بهترین معلم انسانها بوده. من به تاریخ رجوع میکنم ببینم کشورهای دارای بیشتری هشتک اعتراضی که شامل عربستان و آلبانی و امریکا بودن، با ما دوست بودن توی ادوار مختلف یا دشمن؟ این یک قسمت ماجرا که به ما میگه یه ریگی به کفش این خبر هست و باید ته و توشو دربیاریم ببینیم چه خبره.

قسمت دوم اینکه یه نگاه به آبان بندازیم که خدا روشکر همه در صحت کامل عقل زنده بودیم. میدونیم که وضع اقتصاد و معیشت خیلی بد بود. همه شاکی بودن و دوست داشتن اعتراضشون رو به گوش مسئولین برسونن. اما یهویی یه عده پیدا شدن که گند زدن به اعتراضشون و باعث شدن صداشون توی هیاهوی سوزوندن اموال عمومی و بانک گم بشه. کسایی که فیلم آدم کشتن و پلیس سوزوندن و دختر بچه کشتنشون با بمب رو توی شبکه‌های خارجی هم پخش کردن. یهو خانواده‌هایی یتیم شدن، خونها ریخته شد. خشمها بغض شد و صداها توی گلو موند. حق اعتراضمون رو دزدیدن و ۱۰_۱۲ نفر از هموطنامون کشتن و فیلم گرفتن به امید پناهندگی و فرار کردن به ترکیه. هیشکیم نفهمید کی بودن.

اما مدتی بعد به جرم سرقت مسلحانه از بانک دستگیر شدن و یهو توی جریانات بازجویی فیلمای آبان که توی گوشیشون بود لو رفت...  

من و توی ایرانی جای اینکه مثل گرررگ بیدار و هوشیار باشیم، واداده و گوش به فرمان همون چندتا شبکه خارجی، میلیونی هشتک زدیم...

اینا همون شبکه‌هایی بودن که برای شهادت سردار سلیمانی عزیزمون هلهله راه انداختن. کاش یکم بیشتر حواسمون رو جمع می کردیم...

  • ۹۹/۰۴/۲۶
  • آفتابگردون

نظرات  (۶)

دلیل اصلی بالا بودن هشتگ ها توی کشور های فرانسه، آمریکا و اینهایی که گفتید اینه که ایرانی ها با وی‌پی‌ان این کشور ها میرن توییتر،

این به کنار کلا مهم نیست،

ماجرای ۱۰ـ۱۲ نفر هموطن کشته شدمون چیه؟

پاسخ:
یعنی میفرمایید مردم ما عشق خاصی به وی پی ان این کشورا دارن و تا از اینجاها نباشه عمرا اتصال رو قبول بکنن؟! آقا قرار شد یکم فکر و تحقیق کنیم اینطوری  که نمیشه.... این کشورها مقصد همون کلیپ‌هایی بودن که توی گوشی اونا بوده. محل اسکان بقایای مجاهدین خلق و اون شبکه‌هایی که گریبان چاک این روزا داشتن از این افراد، جوونای بی گناه و زخم خورده از معیشت نشون میدادن.
همه این جزییات مهمه. فکر نکردن واسه همیناس که باعث میشه یه هشتک ضدایرانی رو بدون فکر ترند کنیم!
ماجرا که چه عرض کنم بمب گذاری بوده...
توی اعترافات دیاکو رسول زاده اومده که: کیف حاوی بمب رو بین زن و بچه‌ها گذاشتم و از محل دور شدم. بمب که ترکید خودمو به محل رسوندم. خون کف خیابونو گرفته بود.جنازه یه دختر بچه جلو پام افتاده بود. انگشتم رو به خونش زدم و قدری به زبونم کشیدم...

جهت اینکه خیر همدیگه رو میخوایم میگم،

که میدونید عاملان اون بمب گذاری، پریروز(۳شنبه) اعدام شدن، و ربطی به این ۳ نفر نداشته دیگه؟

پاسخ:
من اسم اوردم که مشخص باشه راجع به کی دارم حرف میزنم. اینکه کی اعدام شد رو دیگه تو اخبارم گفت :/
منی که روشنگری میکنم و واسه ترندایی که بقیه میزنن ساعتها حرص میخورم که خیر کسی رو نمیخوام... اون بزرگواران خارج مرزها با اون کارنامه‌شون خیرخواه ما هستن. هشتک اعدام نکنید بوده!! یهو خرس مهربون شدن بعضیا

ببینید دوستم، هشتگ اعدام نکنید برای امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی بوده. من این کامنت رو گذاشتم چون پاراگراف اول پستتون راجع به توصیه قرآن گفته بودین، در حالی که احتمالا خودتون بهش عمل نکردید..

و البته از حوصله من خارجه بحث کردن راجع بهش، اما اینم مد نظر داشته باشید که هر کی گفت ما داخل مرزها مشکل داریم، لزوما بزرگواران خارج مرزها رو تایید نمیکنه، باهاشون هم عقیده نیست.

پاسخ:
اونام از جنس همینا بودن. داشتن سرقت مسلحانه میکردن که دستگیر شدن.
و اونام مورد حمایت کسایی بودن که همینا رو حمایت میکردن!
مسئله خیلی روشنتر از اونه که با حرف من بخواد گم بشه!!! اصلا دلیلتون جالب نبود. بله من گفتم توصیه قران اینه. و گفتم من توی عمل به توصیه بیستم و منو الگوی خودتون قرار بدید؟! خیر قربان اشتباه متوجه شدین. اما من اینو میفهمم که وقتی مشکلی داخل کشور داریم به خودمون مربوطه و به هیچ کسی از خارج ارتباطی نداره. مخصوصا اونایی که دستشون توی هرخونی که ریخته میشه دخیل و آلوده‌ست. این حرف این پست بود.

احتمالا نیازی به ادامه این گفتوگو نباشه، جهت کلام آخر خودم، بگم که لطفا با حسن ظن بیشتری نظراتم رو دوباره بخونید، شاید اون خیرخواهی که گفتم بیشتر دیده بشه. یا علی

پاسخ:
من با کسی بحثی ندارم خصوصا که اصلا شناخت و وبلاگی ازش نداشته باشم.
فقط نظرمو گفتم‌. اینکه هدف شما هم چی بوده بین خودتون و خدای خودتونه. اما اگر به قول خودتون با نظر من مخالف نبودید میتونستید تکمیلش کنید  و نقصاشو برطرف کنید ضمن اینکه اصل حرف رو تایید میکردید. نه که به من حمله کنید و کل پست رو زیرسوال ببرید... 

من کاری به این جریانات ندارم و اصلا سوار این موج نشدم و استوری و پست و هشتگ هم نذاشتم.

اما وکیل این سه نَفَر توییت کرده اینا نه سرقت کردن نه تجاوز نه جرم دیگه ای.جرمشون همون اعتراض مسالمت آمیزه.

وکیلشون گفته که اگه دین ندارید ازاده باشید .

منم میگم که دشمن ما همینجاست.دروغ میگن امریکاست!دروغ میگن عربستانه!

چرا تو کشورهای دیگه،مثلا هلند و فنلاند و دانمارک جرم و جنایت نیست؟ چرا اونجا اختلاس نیست ،هواپیما سقوط نمیکنه،تورم وجود نداره و ارزش پول بالاست؟ چرا اونجا جوون هاش آینده دارن؟ کار دارن زندگى دارند؟؟میدونی چرا؟ چون مسؤول کار درست دارند. چون واقعا مسؤول و دلسوز هستند.

خیلی وقته که مردم "عادی" اینا رو از خودشون نمیتونند !

اینا باید گورشون رو گم کنند و برن و کشورمون رو پس بدن به خودمون !

 

باید برن تا کشور رو به چین و روسیه کمونیست نفروختند!! اخوند باید بره بمیره!

پاسخ:
اولا نظر ناشناس نداریم حرفتونو با اسم خودتون بزنید.
ثانیا کسی نیست که نسبت به شرایط راضی باشه و عملکرد دولت براش قانع کننده باشه. من تا حالا سفر خارج نرفتم و نمیتونم مقایسه‌ای بکنم فقط اینو مطمئنم که منابع کشور الان استفاده درستی ازشون نمیشه. این آقایون مسیول هم به زور نیومدن جایی رو بگیرن همین مردم کج فهم خودمون به ناکارآمدترین آدمهای هردوره رای میدن که بیان مسئولشون بشن و ما هم میگیم اوکی شما اکثریت و ما باید تا رشد فکر و عقل شما سکوت کنیم. نمیتونیم که مثل خودتون بریزیم تو خیابون و همه چیو آتیش بزنیم چون کسی که ما میخواستیم رای نیاورده!!! خیر ما احترام میذاریم و استخوان در گلو میمونیم تا این سالها بگذره. بعد جالبه همینام میان نسبت به کسی که انتخاب کردن یه جوری اعتراض میکنن انگار کار من بوده!!!! خب آقا جون چشماتو وا کن دیگه!
ثالثا اینکه اینجا چهار تا مسئول دارن کوتاهی میکنن دلیل نمیشه که یه دزدم اومد دزدی بکنه ما بگیم بیا بردار همه چیو ببر اصن دخترمونم مال تو! کدوم عقل سالمی اینو میپذیره که به خاطر یه مشکل بزرگ بقیه موارد سالم رو هم بدیم بره. عه وکیلشون گفته؟ خب کو مدارکش؟ جای هشتک و تشتک خب اونا رو منتشر میکردن همه ببینن! 
اصلا از کشورای مبدا ترند که بگذریم میرسیم به جناب ترامپ که ار حمایت از این سه نفر توییت فارسی زده. فک نمیکنم الان کسی در ذات و خباثت ترامپ شکی داشته باشه اگه هست که خدا کمکش کنه واقعا! اقای ترامپ ملعون هم از اینا حمایت کرده. همون ترامپی که دستور داد خون سردارمون رو بریزن... اینه که ما با اینها و تمام کسانی که ازشون حمایت میکنن دشمن خونی هستیم جناب! خون حاج قاسم. والسلام
مثل آدمهای بی‌سواد آخوند آخوند نکنید زشته بخدا لااقل اسم کشور خارجی میذارید یکم باکلاس رفتار کنید ادم خندش نگیره از اداتون. میخواید انتقاد کنید دلیل بیارید ادم نمیتونه یه قشری رو بگه فلانن کلشون.‌مثل نجارا همه فاسدن یا پرستارا همه بیشعورن! اینا بیشتر از تخریب اون افراد نفهمی و بی سوادی گوینده رو نشون میده.
  • علی‌رضا .م
  • عرض ادب

    قطعا پشت هر هشتگی یک برنامه ریزی و تفکری نهفته شده،کسایی نشستن و پست گذاشتن و دریا رو طوفانی کردن،بقیه هم روی موج‌های این دریای ناآرام موج‌سواری کردن...

    اکثر افراد بدون کوچکترین اطلاع از فرایند دادرسی و محاکمه هشتگ زدن و حتی اسم اون سه نفر رو هم نمی‌دونستن،اگر ازشون پرسیده بشه چرا اعدام نشن؟!میگن چون بیگناه بودن،حالا اگر اتهامات این افراد نشون داده بشه،همین‌ها اولین کسایی هستن که هشتگ اعدام کنید میزنن...

    پاسخ:
    دقیقا همینه.
    من با چند تاشون صحبت میکردم نه اسم ادما رو میدونستن نه اتهامشون رو...
    اونیکه ماهوار گفته رو تکرار میکردن.
    کاش میشد اونایی که هشتک میزنن مجبور شن راجع به اون قضیه یه توضیح هم بنویسن! البته توضیحی بیشتر از همون نیم خطی که رسانه‌های خارجی تکرار میکنن. بعضیام توجیهشون قشنگ تره میگن کلا از بیخ با اعدام مخالفیم. اینا رو نمیدونم کجای دلم بذارم.
    اینطور که از وبتون پیداست باید همکار باشیم :) خیلی از آشناییتون خوشبختم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی