من آنِ تــــوام مرا به من باز مده

سریال‌های کره‌ای نسل جدید چقدر شبیه ماست. مدرن زیبا و در عین حال نجیب و با حیان آدماش. باید مدتها نگاه کنی که پسر داستان نشست و برخواست هاش رو با دختر انجام بده، اتفاقات و بالا پایین رو طی کنه و نم نم عاشق بشه. تموم مراحل عشق آهسته و پیوسته‌ست. نجابت و حیا حتی توی لمس هم دیده میشه. واسه همینه که سالهاست مشتری فیلم و سریال‌های کره جنوبی ام. هالیوود در ژانر رمانتیک با اون عشق و عاشقی های آتشین و روابط اوپن و چندجانبه‌ و خیانت های عجیبش هیچ وقت توی فرهنگ ما حرفی برای گفتن نداره. اما با این سریال‌های کره‌ای میشه یه دور عشق رو کامل دید... سرذوق اومد دلتنگ شد حسرت خورد و دوباره به زندگی برگشت.

منی که هی میگم ما چیمون کمه که بلد نیستیم با عشق زندگی کنیم؟ ما نسل جدید تنها... زندگی مگه بدون این چیزا از گلوی آدم پایین میره

  • ۰۳/۰۱/۰۸
  • آفتابگردون

نظرات  (۲)

خیلی موضوع جالبی بود.. این تفاووت فرهنگ تو فیلم سازی و موضوع فیلم ها.. انگار اونطوریه که درسته.. احتمالا به طور مستقیم برمیگرده به فرهنگ واقعیشون.. و خودش شده یه سبک عاشقی..

 

ماها به مرور زمان تغییر کردیم.. دستخوش اتفاقات مختلف شدیم.. از فیلم ها و فضای مجازی و.. حتی سبک عشق و عاشقی تغییر کرده به قول شما.. یه چیزایی آدم تو فضای مجازی میبینه که هنگ میکنه.. ولی بازم میشه.. شاید هر کسی به تنهایی برای خودش یه سبک باشه.. 

لطفا اگر شد اسم یکی از این سریال هارو بفرمایین، اگر فرصت بشه یکم ببینم.. ممنونم 

پاسخ:
یه چیز جالب دیگه بگم ... توی خیلی از زبونهای دنیا مثل زبون کره‌ای‌ها، قربون صدقه وجود نداره! مثلا نهایتش عزیزم و عشقم و از این صفات به کار میره. اما توی فارسی کلی جملات قربونش بشم و فداش بشم و دورش بگردم و.... هست! خارجیا میگن فارسی زبان مهربانیه:)
نمیدونم چه ژانری فیلم دوست دارین ولی برای شروع فک میکنم شکارچی شهر خوب باشه. به گوگل بگید سریال کره‌ای شکارچی شهر. ترجیحا از سایت فلیکس دراما ببینید بهتره. هم آنلاین داره هم دانلود و هردو زیرنویس چسبیده هست.

جالب بود. خب ایرانیا خیلی کلمات مختلف رو به هم میبندن و استفاده میکنن، از طرفی تو فرهنگ و تاریخ ایران، عشق و علاقه جایگاه خاصی داره.. برخی از این عبارات مربوط به سال های خیلی دور هست.. 

خب من معمولا ژانر ترکیبی با اکشن رو بیشتر دوست دارم (یا مقداری علمی-تخیلی و..)، البته نه اکشن تنها چون خسته کننده هست.. درام و تاریخی هم خوبه.. مثلا من تیپ سریال چرنوبیل رو خیلی دوست داشتم.. 

خیلی ممنونم بابت معرفی و ممنون تر بابت سایت خوبی که معرفی کردین :) فیلم رو پیدا کردم داخلش و میبینم.. 

پاسخ:
درسته هم توی دین ما هم فرهنگ ایرانی اصیل ما علاقه و ابراز محبت جایگاه ویژه ای داشته همیشه. خیلی هم زیباست.
اگه این ژانر مورد علاقه شماست پس حتما از این سریال خوشتون میاد. بعلاوه چیزای بیشتری میتونم بهتون معرفی کنم. فلیکس دراما اپلیکیشن گوشیش هم خیلی راحت  و کاربردیه. البته فیلم رو با گوشی ببینی حیف میشه مخصوصا کره‌ای ها با اون کیفیت های عالی شون :) ولی بهرحال من روی گوشیم دارم برای مواقعی که دسترسی به لپ‌تاپ نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی